Welcome to my world. Be nice here. Thank you. :* +Follow | Dashboard
Moustache Master
Diary ~~ Mustache ~~ Linkies ~~ Credit

<


Cinta
Monday 6 August 2012 | 0 comments
Hai . Assalamualaikum , dah memang kewajipan aku bila ada masa lapang je aku akan meng-update blog niee . Heee , takud berhabuk je nanti . actually tak ada mood nak post apekejadah hari nie , tapi entahlahh . dah memang hobi aku nak buad macam manee . dah diam .
Hm . Cinta ? Kawan ? mustahil lah kalau korang kata korang tak pernah bercinta dan tak pernah ada kawan . Aku tahu semua pernah kann ? Yess , aku pun :) Tapi kat sini , aku nak bercerita tentang hidup aku sendiri . tentang ape yang aku rasa selama 12 tahun aku hidup . Sepanjang perjalanan hidup aku , macam2 benda dah yang aku Nampak , yang aku rasa and semualah . Kadang2 rasa macam nak lari je dari hidup dalam dunia nie . kann ?
Cinta . Banyak yang mentafsir cinta itu buta . Maybe bagi korang tafsir tu betul , tapi bagi akuu ? sama sekali salahh . Cinta tak buta . Tapi manusia yang menyebabkan cinta itu buta . Manusia yang buta terhadap cinta . Sesuka hati meluahkan cinta , menyatakan sayang terhadap orang yang baru dikenali . Kenal pun tak sampai sehari , dah kata sayang . Deii podaaa , sape ajar kau macam tuu ? Aku percaya akan cinta , tetapi aku lebih percaya cinta yang tiada tamat tempoh . Haha , ayat kelingg paria mane nie aku amik . Err , sudahlahh . Lupakan tentang cinta , takperlu dikejar indahnya duniawi kalau diri sendiri tak pernah nak hargai perasaan orang lain .
Kawan . Terlalu banyak orang yang kita kenal dalam dunia nie kan ? Sampai taktahu nak pilih yang mana untuk dijadikan kawan . Bagi akuu , siapa saje yang aku kenal . Dia adalah kawan akuu . Tak kiralah hodoh manepun , batak manepun sakai sekalipun , sekali aku kenal sampai bila-bila aku ingat . Hee , hebatkan ?
Cukuplah hanya berkawan sahaja . Kalau cinta , ada benci sayangnya . Ada lupa ingatnya . Ada hilang gantinya . Kalau kawan ? sayang , ingat dan tidak berganti . Kita boleh bercinta , tapi jangan sesekali lupa kawan . Kawan sejati boleh mengubah kita , tapi . cinta sejati ? tak boleh bawak kita kemana-mana . Itulah gunanya kawan . 

Older Post | Newer Post